02.04.2010

Ігри для розумового розвитку, розвинення мислення, розв'язання проблемних ситуацій: дидактична гра "Дорожні знаки"

Мета. Навчити дітей орієнтуватися за дорожніми знаками, дотримуватися правил дорожнього руху. Виховувати вміння бути ввічливим, уважним один до одного.
Обладнання. Медальйони — дорожні знаки: «світлофор», «пішохідний перехід», «діти», «в’їзд заборонено», «місце стоянки», «пункт медичної допомоги», «рух прямо», «телефон» і т.д., медальйони — легкові та вантажні машини різного призначення. Контрольні талони з відривними пелюстками. Звірятка.
Хід гри. Дітей ділять на пішоходів, дорожні знаки, автомобілі і одягають на них відповідні медальйони-атрибути. Дорожні знаки займають свої місця. Спочатку в дорогу вирушають пішоходи, а тих, хто порушив правила дорожнього руху, знаки затримують. Автомобілі оцінюють правильність поведінки пішоходів і вимоги дорожніх знаків. Потім вони самі вирушають в дорогу. Недисциплінованих або неуважних знаки затримують, а їхню поведінку оцінюють пішоходи. Гру повторюють до тих пір, доки всі не вивчать правила дорожнього руху.
Варіант 1. Тепер знакам буде більше турботи – в путь одночасно вирушають пішоходи і автомобілі. Затриманих порушників оцінюють всі разом. За кожне порушення відривають пелюстку з контрольного талона. Виграє той, у кого збереглися усі пелюсточки.
Доцільно використати загадки про дорогу, світло.
Варіант 2. Придумайте проблемні ситуації, в які можуть потрапити пішоходи-звірятка. Наприклад, зайчик побіг на червоне світло. Запропонуйте дітям розіграти альтернативне вирішення даної ситуації: автомобілі різко загальмували, наїхали один на одного, утворилась пробка; хтось наїхав на зайця; заєць встиг перебігти вулицю, але збив з ніг пішохода. Ситуації придумайте разом з дітьми.
Варіант 3. Грають дві групи по двоє-троє (водії і пішоходи). Вони сідають з двох боків столу, на якому намальовані проїжджа частина вулиці і тротуар, виставлені по одному-два дорожніх знаки. Поява кожною нового знака провокує нову дорожню ситуацію. Далі хід гри як і в попередніх ситуаціях.

Комментариев нет:

Отправить комментарий